Sklep

Fotojoker ponownie wyróżniony
prestiżowym certyfikatem Superbrands!

Superbrands to międzynarodowa organizacja, która od 1994 roku wyróżnia najlepsze firmy w i wspiera ich dalszy rozwój. Co roku analizie poddane zostaje ponad 2 000 marek konsumenckich, a wśród wyróżnianych możemy wymienić np. Mercedes-Benz, Apart, LEGO, LuxMed, SIEMENS, Wittchen, LEVIS, National Geographic, Volkswagen, LOT, Visa, Orlen, Jaguar, Rolex, PZU, Nikon, Milka i właśnie Fotojoker, który tytuł Superbrands otrzymał już w zestawieniu 2016/2017 – teraz Fotojoker został wyróżniony ponownie.

Kluczowym elementem Procesu Certyfikacji Superbrands jest badanie konsumenckie, dlatego w proces oceny zaangażowanych jest ponad 15 000 konsumentów oraz 50 ekspertów branżowych. Badanie Superbrands to jedno z szerzej zakrojonych konsumenckich testów jakości marek i ich siły wizerunkowej w Polsce.

Powyższe badanie realizowane jest przez Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. W raportach znajdują się dane dotyczące znajomości marki, poziomu i profilu rekomendacji oraz wskaźniki doświadczeń konsumenta. Firmy, które pozytywnie przejdą Proces Certyfikacji, otrzymują certyfikat oraz tytuł Superbrands. Marki zapraszane do Klubu Superbrands wybiera się poprzez niezależne badania i restrykcyjny proces oceny, która dokonywana jest przez Rady Marek. W skład tej komisji wchodzą krajowi eksperci z dziedziny marketingu, reklamy, PR i brandingu. Do Klubu nie można się zgłosić – tylko marki, które przejdą proces selekcji i uzyskają w nim odpowiednie wyniki mogą uzyskać tytuł Superbrands oraz zaproszenie do tego elitarnego klubu.

Proces certyfikacji

Proces certyfikacji składa się z 2 etapów. W pierwszym tworzona jest lista ponad 2000 marek (w oparciu o niezależne badania rynku prowadzone przez Superbrands we współpracy z instytutem badawczym). Badanie jest prowadzone na próbie ponad 15 000 respondentów. Na tym etapie mierzony jest poziom rekomendacji oraz znajomości marki wśród konsumentów.

 

Do drugiego etapu certyfikacji przechodzi ponad 800 marek. Najlepsze z nich wybierają eksperci z Rady Marek, a wpływ na wybór ma przejrzystość działania marki oraz jej wyróżnialność na tle konkurencji.

Czym jest Rada Marek?

Rada Marek to grono ekspertów, w którym zasiadają wyłącznie osoby z wieloletnim doświadczeniem w marketingu (w badaniach, w strategii, w brandingu, w reklamie i PR) – to osoby, które są autorytetami w sferze dbania o wizerunek marki. Wachlarz doświadczeń, który ów eksperci prezentują, pozwala na przyjrzenie się markom w kompleksowy sposób. Zrzeszone w Radzie Marek osoby niejednokrotnie identyfikują się z Superbrands, a jako

 

„Eksperci od marek” dzielą się wiedzą i doświadczeniem na spotkaniach, business mixerach oraz opracowują artykuły eksperckie. To właśnie dzięki temu gremium fachowców możliwa jest naprawdę wielopłaszyznowa diagnoza najciekawszych marek i wskazanie tych najlepszych – ale ostatecznie najwięcej do powiedzenia mają konsumenci.

Historia Marki

1991 – powstaje Laboratorium Fotografii Barwnej KM Fotolab.

1995 – powstaje Fotojoker, który razem z Fotolab staje się częścią międzynarodowego koncernu fotograficznego o nazwie CeWe Color (obie marki należą od tej chwili do Grupy CeWe).

1997 – „Polska Powódź Stulecia” niszczy laboratorium CeWe Color w Kędzierzynie-Koźlu. Niemal natychmiast powstaje idea jego odbudowy.

2003 – Otwarte zostaje jedno z najnowocześniejszych laboratoriów fotograficznych w Polsce – to nowa siedziba główna Fotojokera i CEWE w Polsce.

2004 - 2005 – Fotojoker startuje ze sprzedażą interne¬tową. Do oferty zostaje włączona CEWE FOTOKSIĄŻKA – flagowy produkt Grupy CEWE Stiftung & CO.

2005 - 2018 – Fotojoker przechodzi rebranding (od znaku firmowego, po wystrój sklepów i design stron online) i poszerza swoją ofertę usługowo-produktową. Przy tych wszystkich zmianach wciąż pozostaje największą siecią sklepów fotograficznych w Polsce.

Czego nie wiedziałeś o Fotojokerze?

50 milionów – już tyle egzemplarzy CEWE FOTOKSIĄŻEK sprzedano łącznie w Europie. Jubileuszowy egzemplarz został wykonany w 2017 roku, we Francji. Również w 2017 r. został wprowadzony nowy, dziesiąty już format tego flagowego produktu pod szyldem CEWE FOTOKSIĄŻKI.

300 tysięcy – średnio tyle zdjęć dziennie drukuje się w laboratorium fotograficznym Fotojokera w Kędzierzynie-Koźlu. Z kolei liczba zdjęć wydrukowanych przez klientów na miejscu w tzw. fotokioskach do zdjęć natychmiastowych Fotojokera, przekroczyła w 2017 r. 7 mln (licząc z CEWE to 22 mln).

Osiągnięcia

Fotojoker to nie tylko sprzęt fotograficzny i ponad 1 tys. odmian kreatywnych fotoproduktów. Chętnie podejmujemy się wszelkich inicjatyw społecznych, dlatego wspieramy projekt SOS Wioski Dziecięce oraz pomagamy przemówić głośniej róż¬nym fundacjom, np. AKogo? Ewy Błaszczyk i jej klinice Budzik. Fotojoker razem z CEWE pragnie zmieniać świat na lepsze − aby inspirować do tego innych, nie zamykamy się na żadną inicjatywę, której można pomóc.

Fotojoker pamięta też o ekologii – stąd zaangażowanie w projekt ochrony lasów w Kenii, ograniczając wpływ CO2 na środowisko naturalne (za każdą wydrukowaną CEWE FOTOKSIĄŻKĘ zasadzone zostaje jedno drzewo w Kenii). O postawie prośrodowiskowej świadczy cer¬tyfikat FSC − Forest Stewardship Council.

 

Fotojoker chętnie spotyka się też z fanami podczas różnych eventów fotograficznych lub organizuje kon¬kursy, które pozwalają wykazać się w temacie fotografii oraz zdobyć nagrody. Prócz wielu mniejszych konkur¬sów Fotojoker (w kooperacji z CEWE) może pochwalić się dwoma większymi, cyklicznymi. Np. ogólnopolski kon¬kurs na CEWE FOTOKSIĄŻKĘ ROKU i największy otwarty konkurs fotograficzny na świecie – Our World is Beautiful (Fotojoker jest jego organizatorem wraz z CEWE). Konkurs OWiB zmienia swoją nazwę na CEWE Photo Award.

Fotojoker ceni sobie bycie blisko klientów, pomaga im więc tworzyć prezenty, ale także zdobywać wiedzę – w 49 sklepach stacjonarnych w największych mia¬stach w Polsce mogą zapytać o rady specjalistów czy uczestniczyć w organizowanych przez markę warsztatach.